Для правильного сформування продажної ціни і для того, щоб отримувати об’єктивні цифри звітності з фінансів, підприємству потрібно грамотнoе відображення вартості товару в бухгалтерській та податковій учетності.Технологія, за якою здійснюється облік товарів, якщо торгівля роздрібна, володіє деякими нюансами, про які потрібно знати.

Щоб здійснювати бухгалтерський облік, підприємство може самостійно підібрати спосіб, за допомогою якого вести облік товарів: за купівельною вартістю або за продажною. У реальності важливо тільки одне – закріплення обраного способу в політиці обліку. Але в податкової облікової, товар завжди необхідно відображати, враховуючи купівельну вартість. Чи можливо вести облік товарів, якщо торгівля оптова? Так, і навіть потрібно, так як цього вимагає все та ж податкова інспекція.Учет і в цьому випадку ведеться все по тій же купівельною ціною. В окремих випадках, якщо в організації немає оптового торговельного ланки і воно займається тільки лише роздрібною торгівлею, облік товарів можна робити за продажною ціною.

На сучасному етапі торгівлі часто покупна і торгова ціна отлічаються по мінімуму. Раніше покупці завжди платили таку ціну, яку їм виставляли і продажна ціна була набагато вища покупной.Вибора упокупателя не було, як не було у продавців і конкуренції. А зараз все не так. Необхідно відзначити, що на сьогоднішній день поведінку покупців в корені змінилося. Аналіз покупців показав, що саме покупець змушує продавця знижувати вартість, на що той іде, щоб пропонувати в умовах ринку більш вигідну цену.За рахунок цього відбувається конкурентна боротьба.

Як визначається собівартість товаров.Покупная вартість – всі витрати , пов’язані з придбанням товарів у загальному – це називається його фактичною собівартістю. У бухгалтерських та податкових обліках собівартість купленого товару формується по-різному. Це означає, що деякі з витрат приплюсовуються до їх фактичної собівартості. А враховуючи правила податкової облікової – навпаки. Однак важливий нюанс: якщо витрати по доставці не включили у вартість товарів, то в податковому обліку потрібно їх розподіл серед реалізованих і нереалізованих товарів. Щоб виконати цю умову, визначаються середні відсотки прямого (транспортного) витрати за поточний час. Необхідно відзначити, що всі необхідні дії описані в Податковому кодексі і жорстко їм регламентуються.

Як розподіляються прямі (транспортні) витрати за поточний час: до витрат з доставки товару, які підприємством понесено в поточному періоді, додається вся кількість транспортних витрат, що припадають на інші товари на початок періоду. До купівельними цінами кожного проданого протягом місяця товару додається покупна вартість залишку нереалізованого товару в кінці місяця. Розраховуються середні відсотки прямого витрати. Щоб це зробити, сума транспортного витрати ділиться на вартість товару. Середні відсотки прямого витрати множаться на ціни залишку товару в кінці місяця. Таким чином визначається, які саме транспортні витрати припадають на непроданий товар. Під час оподаткування доходу можна враховувати лише ті транспортні витрати, які відносяться до проданого товару. Для обчислення цієї цифри, необхідно зі звичайної суми прямого витрати відняти той, який припадає на непроданий товар.Етот прийом дозволяє в чималому ступені знизити податковий тягар на фірму.

Тепер про торгову наценке.К продажній ціні товарів відносяться покупна вартість і торговельна наценка.В структуру продажної вартості входить запланована прибутковість підприємства і ПДВ. Торгова націнка і роздрібна ціна товарів відображається у спеціальній документації, іменованої реєстр роздрібної ціни. Під час продажу товару націнка спісивается.Часто буває, що товари необхідно переоцінювати (уценивать або дооцінювати). Після переоцінки проводиться повторний облік товарів і складаються інвентаризаційні описи, акти. У них вказується: дата зміни вартості; найменування переоцінюваних товарів; скільки переоцінюваних товарів; колишня ціна на товари; нова ціна на товари; сума переоцінки (різність між цінами товарів в старій і новій ціні). На підставі цих цифр формується нова продажна ціна, за якої товар і відпускається.