Історія Рекламних Агентств

Перше рекламне агентство в світі

Довгий час вся реклама здійснювалася тільки в усній формі. Люди повідомляли один одному останні новини, розповідали про нові продукти та винаходах і тим самим рекламували той чи інший товар або послугу. Зміни пішли тільки лише після створення ЗМІ (засобів масової інформації). Це була та необхідна середа, завдяки якій і народилася така професія як рекламіст, а потім були створені і перші рекламні агенції. Все почалося з паперових газет і до початку 20 століття ними і закінчувалося. Причому в той час це були не яскраві і вигадливі візуально привабливі картинки, а чорно-білий текст з рідкісними малюнками.

Біля витоків газетного бізнесу стояв Бенджамін Франклін. Він прославився не тільки в політичній та науковій сфері, але і у видавничій.
У 1784 році у Філадельфії почала видаватися щоденна газета, назва якої вказувало на її рекламну складову, – The Pennsylvania Packet and General Advertiser. «Advertiser» у назві цієї газети можна перекласти і як «особа, яка розміщує оголошення», і як «газета з оголошенням». Тим самим очевидно, що першим значенням сучасного слова «реклама» було «оголошення» або інакше – інформація. Зі збільшенням тиражности газет зростала і прибутковість рекламних оголошень, причому як для видавців, так і для рекламодавців.

Так хто ж створив перше в світі рекламне агентство? На цей рахунок досі ведуться суперечки. Головне питання залишається таким – чи можна газетне агентство з рекламним простором вважати рекламним агентством?

Таке газетне агентство було створене в 1842 році Волні Палмером, уродженцем Пенсільванії. Він починав свій шлях в газеті, а потім заснував «Американське газетне агентство». Воно і вважається першим в Штатах (і навіть у світі) рекламним агентством. Палмер, безсумнівно, вніс великий внесок у становлення рекламного бізнесу. Він просував в газетах рекламні продукти і створював рекламний відділ в друкованих ЗМІ вже тоді, а не просто продавав газетну площу всім, хто хоче її купити.

Але більш поширеною все ж вважається версія про те, що першим рекламним агентством стало N. W. Ayer & Son. Його заснували у Філадельфії, і воно проіснувало більше 100 років (закрито в 2002 році).

До створення спеціалізованих рекламних агентств роль і функції агентів виконували space brokers – «маклери, які торгують видавничими площами». Агенти купували рекламу у бізнесу, а потім продавали її газетам, які тоді мали великі проблеми, пов’язані з отриманням рекламних оголошень з інших міст або сільській місцевості.

Через чотири роки з’явився новий фаворит молодого рекламного бізнесу – Джеймс Томпсон. Він купив агентство свого колишнього роботодавця, у якого колись працював бухгалтером. Це агентство також претендує на роль першого. Створено його було в 1864 році в Нью-Йорку, на п’ять років раніше, ніж агентство N. W. Ayer & Son. Джеймс Томпсон викупив бізнес за $ 1300. Він перейменував його в J. Walter Thompson і вивів у число лідерів рекламного бізнесу. Агентство спочатку спеціалізувалося на журнальній рекламі. Саме воно випередило всіх у багатьох сучасних нововведеннях: вони першими склали фінансовий план рекламної кампанії, почали приймати до себе на роботу жінок і першими спродюсували телевізійну програму. В даний час агентство Томпсона є найбільшим американським рекламним агентством і входить в четвірку найбільших рекламних агенцій у світі.

Перші агентства такого типу обмежувалися тільки посередницькими функціями. Штат агентства, як правило, був зовсім невеликий, так як воно не створювало рекламні оголошення само. Такий агент займався тільки безпосереднім розміщенням реклами в газеті. І тільки в 1891 році в Нью-Йорку було засновано перше рекламне агентство з повним обслуговуванням. Джордж Баттен, директор цього агентства, запросив на роботу і укладачів текстів, і навчених ілюстраторів. В результаті дане агентство пропонувало послуги зі складання текстів, оформлення, підготовці до друку рекламних оголошень та розміщення їх в газетах або журналах. Фірма Баттена мала колосальний успіх. А це агентство заслужено стало одним з найуспішніших рекламних агентств XX століття.

Перше рекламне агентство в Росії


Рекламний бізнес у Росії почав свій розвиток тільки після того, як було скасовано кріпосне право. Якщо до цього рекламні оголошення друкувалися в казенних газетах, то тепер стало цілком реальним видавати газети за рахунок рекламодавців.

Одне за одним почали відкриватися різні видання, і вже в 1878 р було створено перше рекламне агентство в Росії – «Центральна контора оголошень». Його засновником став Людвіг Метцль (він був чехом за походженням). Функціями першого рекламного агентства були: прийом оголошень різного характеру і розміщення їх в газетах. Спочатку Метцль працював з провінційними виданнями, але в міру розвитку він охопив і ринок столичних газет. А до початку XX століття відділення даного рекламного агентства існували вже й у Варшаві, і в Нью-Йорку, і в Берліні, і в Парижі.

Це було перше агентство, в якому тексти оголошень створювалися професіоналами. До Метцля російська преса не отримувала таких доходів та існувала на гроші від передплатників. Діяльність Метцля швидко оживила торгівлю у віддалених куточках країни, це дуже позитивно позначилося на російській економіці в цілому.

Агентство Метцля просувало не
тільки чужі підприємства, але і пропагувало свій бізнес, залучаючи нових клієнтів на рекламні площі. З часом контора оголошень була перетворена в «Російське акціонерне товариство оголошень» і відповідно розширило свій спектр надаваних послуг. Тепер співробітники агентства складали рекламні тексти, займалися розробкою слоганів, виконували переклад на інші мови, а також художнє оформлення газетних оголошень. Спеціальний відділ розробляв повномасштабні рекламні кампанії та стратегії просування. Всім вам напевно відома фраза «реклама – двигун торгівлі» – це теж винахід першого рекламного агентства Метцля. Цю фразу, як кажуть, придумав виконавчий директор фірми В. А. Поляков.

Оставить комментарий

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *