Об’єктивним і доведеним фактів, в якому не сумнівається жоден досвідчений маркетолог в освітній сфері, є наявність впливу ринку на навчальні заклади.

У зв’язку з цим можна відзначити присутність практично всіх державних і приватних вищих навчальних закладів на традиційних весняних і осінніх виставках, які проводяться під назвою “Освіта та кар’єра”. ВНЗ проводять обширні рекламні акції, збільшують обсяги довідкових видань і тиражі журналів рекламного характеру на зразок “Куди піти вчитися”. Динамічно і стрімко розвивається інтернет-маркетинг навчальних закладів.

Варто відзначити, що маркетингове дослідження послуг у сфері освіти можуть проводитися і будуть затребувані тільки на етапі усвідомлення керівництвом навчального закладу того становища, коли вони не здатні запропонувати споживачеві більше, ніж самі розташовують. Це стосується і якості, і кількості, і вартість послуг з освіти. Саме тут виникає необхідність визначити ринкові потреби і максимально адаптувати під ці умови свої послуги.

Маркетингові дослідження завжди націлені на оцінку потреб ринку. Якщо навчальний заклад не буде змінювати свою орієнтацію в залежності від цих потреб, проводити маркетингові дослідження буде неможливо.

В даний час досить непросто визначити кількість підрозділів у вузах, які проводять маркетингові дослідження. В результаті обміну досвідом діючих відділів маркетингу подібні структури в майбутньому стануть створюватися і в інших вузах. Іноді можна відзначити в окремих керівників вузів недовіру до практики обміну досвідом в області проведення маркетингових досліджень. Буває, що вони задаються питанням, навіщо потрібно вчити когось, як ефективно реалізовувати свої послуги на ринку? Однак не завжди потрібно когось вчити, можна й самим вчитися.

Картина маркетингової інформації та проведення маркетингових досліджень на ринку освітніх послуг в даний час пригнічує. Щорічно видається близько десятка статей, присвячених подібним питанням, однак і вони носять в основному теоретичний характер. Дивує деколи і зміст сайтів навчальних закладів. На деяких з них можна знайти багато цінної для маркетологів інформації, в тому числі і по вартості освітніх послуг; інші ж наводять на думку про навмисну спробу зробити інформацію конфіденційною. А відсутність інформації негативно позначається на можливості здійснення маркетингових досліджень.