Який секрет успіху приховують одні компанії і підрозділи, і в чому полягає причина невдач інших? Виявляється, відповіддю на це питання є управлінський інструмент або наукова модель під гучною назвою «Ключові Фактори Успіху». Її широко використовують корпорації і підприємці вже 50 років.

Трохи історії

Блискучий топ-менеджер Рон Деніел створив свою модель «Ключові Фактори Успіху» в 1961. З її допомогою він науково пояснив механізм успіху компаній і підрозділів.

Це що?

Ключові Фактори Успіху – обмежена кількість областей діяльності, в яких досягнення позитивних результатів гарантує успіх компанії, підрозділу або людини в конкурентній боротьбі. Говорячи мовою бізнесу, це те, на чому потрібно фокусувати увагу, щоб бути на верхівці драбини, коли всі інші внизу.

Ключові Фактори Успіху – кілька областей, де все має йти без будь-яких збоїв, щоб гарантувати успіх компанії або менеджера. Це сфери роботи фірми, яким необхідно приділяти постійну і особливу увагу, домагатися таким чином максимальних результатів.

Особливості та приклади

Свої ключові фактори успіху компанії існують в кожній галузі.
Тому той, хто займається розробкою стратегій, повинен добре розуміти область промисловості чи бізнесу, в якій вона працює.

Важлива складова при визначенні ключових факторів успіху – місія компанії. Вона дає відповідь на питання: як дійти до поставленої в місії цілі?

Ключові фактори успіху відносяться або до управління робочим процесом, або до управління персоналом. Нехтування тією чи іншою областю загрожує провалом.

Сьогодні головний ключовий фактор успіху – удосконалення робочого процесу, сучасні технології. Сюди відноситься висока продуктивність праці, контроль якості, низька собівартість товарів. Це потужна мережа продажів, сила бренду, реклама і гарантії покупцям. У сфері послуг це швидкість їх надання, кваліфікація співробітників, дизайн. І нарешті, нічого не вийде без міцного командного духу, ефективної методики прийняття змін, культури навчання в компанії, ефективної системи вертикальних і горизонтальних комунікацій.

За межами теорії

Ключові фактори успіху організації на практиці можна застосовувати такий спосіб:

Крок 1. Організуємо «стратегічну сесію» – тренінг. У ньому беруть участь менеджери компанії, яких обрало керівництво.

Крок 2. Ці працівники обмірковують і письмово закінчують наступну пропозицію: «Щоб наша компанія була успішніше за інших, ми повинні вміти робити особливо добре …». Кожен думає сам. Можна також написати місію організації.

Крок 3. Усі присутні один за одним озвучують свої відповіді і аргументують їх. Все це записується.

Крок 4. Головна частина в процесі визначення ключових факторів успіху – виділення двох-трьох обов’язкових моментів. Досить часто люди вибирають: найм грамотних співробітників, розуміння потреб клієнтів. Звичайно, зрозуміти управлінців можна, вони хочуть охопити всі найважливіші сторони діяльності фірми. Однак суть ключових факторів успіху в умінні фокусуватися на головному.

Якщо бути точніше, то зосереджуючись на декількох головних областях діяльності – не більше трьох, ми досягаємо найбільших результатів.

У будь-якого бізнесу є дві або три визначальні успіх області. Якщо у вашої компанії високі результати в цих областях, але вона – посередність у всьому іншому, все одно ви домагаєтеся успіху.

Крок 5. І нарешті, на основі ключових факторів успіху складається якийсь аналіз. Він включає всі слабкі і сильні сторони, можливості та загрози.

Цей аналіз у майбутньому повинен лежати в основі більш докладного стратегічного планування. Якщо бути точніше, все це – ключові фактори успіху, компас при пошуку напрямки стратегічного планування і, звичайно ж, розвитку компанії. Саме вони задають вектор змін і виділення грошових коштів.