Імідж організації – її образ, який існує у свідомості людей. Він є у будь-якого підприємства або компанії, незалежно від того, працює вона над ним чи ні. Якщо його формування відпускають на самоплив, він складається стихійно. Це значить, немає ніяких гарантій, що він буде адекватним, сприятливим для фірми. Та й відразу створити хороший імідж організації вигідніше і менш трудомістким, ніж виправляти сформувався стихійно, несприятливий образ компанії.

Від чого і кого залежить ..

Формування своєрідного “обличчя” або так званого образу фірми, залежить від роботи фахівців цієї галузі (піарщиків, рекламістів, маркетологів). Але імідж організації створюється не тільки за допомогою спрямованих на це заходів та акцій. Якість надаваних послуг або робіт, вироблюваних товарів, відношення персоналу до клієнтів, роботодавцю і власній діяльності, не менш важливі, ніж презентації та реклама.

Для початку ..

Створюючи імідж організації, необхідно знати:

перше, всі про рід діяльності фірми на даний момент і в перспективі на майбутнє;

друге, як послуги (товари) фірми відрізняються від послуг (товарів ) її конкурентів;

третє зробити аналіз найближчих суперників, виділити їх головні недоліки і зробити своїми перевагами.

Внутрішній імідж

Співробітники фірми – великі інформатори потенційних клієнтів про її реальній роботі і внутрішній атмосфері. Тому, внутрішній імідж організації-нерозривна складова зовнішнього. Один практично неможливий без іншого.

Внутрішній імідж організації – сприйняття, психологічне ставлення до неї її співробітників, акціонерів, власників, правління і материнських відділів. Всі вони складають внутрішнє середовище фірми.

Завдання

Хороший імідж підвищує престиж фірми, оскільки наявність фірмового стилю говорить про увагу компанії не тільки до виробничих питань.

Збільшення ефективності реклами і заходів щодо просування послуг і товарів.

Полегшення просування на ринок нових послуг і товарів, оскільки фірмі, імідж якої вже склався, набагато легше виводити товар на ринок. З’являється впізнаваність бренду, варто лише згадати “помаранчеву революцію або” перевтілення Білайн.

Підвищення конкурентоспроможності компанії, тому при умовах рівних товарів і послуг боротьба ведеться на рівні іміджу.

Робимо імідж

Створення іміджу організації найкраще довіряти професіоналам високої кваліфікації. Це означає, що не варто економити на цьому засобах. Якщо фірма не піклується про створення хорошого образу, споживачі цілком можуть використовувати власну уяву і придумати свій варіант іміджу. Чи варто говорити, що він далеко не завжди виходить сприятливим?

Створюємо по кроках

Імідж організації створюється в кілька етапів:

1. Визначення основної аудиторії, вивчення її статі, віку, виду діяльності, рівня доходу і т.д.

2. Розробка концепції іміджу – головні мотиви, цінності і принципи, характерні для компанії і випускаються нею товарів та послуг, а також важливі для споживачів.

3. Впровадження та закріплення образу в свідомості споживачів.

За допомогою чого?

Створюючи імідж організації, професійні маркетологи використовують такі основні засоби:

1. Фірмовий стиль – головний засіб для формування.

2. Різні дизайнерські прийоми, що включають створення упаковок, оформлення офісів, виставок, вітрин, розробку зразків оголошень.

3. Спеціально підібрана і орієнтована на потреби споживачів стилістика.

4. У кожному конкретному випадку використовуються різні рекламні засоби, що формують позитивне ставлення.

5. PR-заходи – добре продумані постійні зусилля по виникненню і зміцненню взаєморозуміння у підприємства і громадськості. Це прес-конференції, презентації, виставки, спонсорські заходи.

6. Представництво в інтернеті.

7. Товарний знак (емблема, торгова марка) – позначення, що служить для індивідуалізації випускаються фірмою послуг і товарів.