Мотивація Персоналу: на які кнопки натискати?

Кожен керівник мріє знайти у своїх підлеглих певну «кнопку», що дозволяє за своїм натисненню управляти бажанням співробітників працювати для досягнення результату. Ще краще якщо буде система таких «кнопок», яка дозволить керувати підлеглими в автоматичному режимі. З наукової точки зору така система називається мотивація персоналу. Ідеально система повинна працювати таким чином. Задана програма дозволяє контролювати продуктивність праці, викликати у співробітників природне бажання якісно виконувати свої обов’язки для досягнення позитивного результату, як для себе особисто, так і для компанії в цілому. У більшості випадків мотивація і стимулювання персоналу переноситься на гроші, які давно вважаються ресурсом, що дозволяє легко управляти кожною людиною.

Мотивація персоналу – настільки важливий аспект організації робочого процесу, хоча б, в Якоюсь мірою претендує на ефективність, що на дану тему написано безліч книг, створено кілька теорій, видані мільйони статей, але до цих пір, відповісти на питання про те, як організувати 100%-во ефективне управління мотивацією персоналу , на жаль немає.

Слід зазначити, що мотивація персоналу – це наука, яка активно вивчається цілими відділами міжнародних корпорацій. При видимому успіху, якого досягають фахівці в цьому питанні, присутні факти, які не піддаються поясненню з точки зору загальноприйнятої логіки. Наприклад, успішні менеджери кидають високооплачувану роботу і віддаються спокійним і розміреним життя, нехай не наповненою матеріальними цінностями в надмірному обсязі, але зате позбавленої стресів і цейтнот. У даному прикладі спостерігається стійка тенденція неправильно побудованої системи мотивації, помилковому перенесенні даних особистої карти мотивації, яка притаманна кожній людині, в робочий процес. Саме тому мотивація персоналу, а саме побудова системи підтримки співробітників в працездатному стані і на тому рівні задоволеності власною роботою і життям, який дозволяє досягти потрібних цілей і результатів, має здійснюватися грамотними фахівцями, причому стосовно до кожного конкретного випадку , тобто кожної конкретної компанії і ситуації, в якій вона знаходиться.

Звичайно ж, найняти фахівця або навіть цілий відділ, який буде здійснювати тільки побудова системи управління та мотивації персоналу, під силу не кожній організації, хоча в окремих випадках це доцільно. У більшості випадків питаннями, пов’язаними з мотивацією співробітників займаються управлінці, які мають бути обізнані у питаннях правильної побудови системи.

На жаль, багато керівників не усвідомлюють важливість вищевикладеного і засновують власноруч вводимую систему мотивації персоналу на що стали вже класичними мотивах, стимулюючих співробітників. Серед таких мотивів можуть бути жадібність, страх за власне майбутнє, внутрішній авантюризм, марнославство, догідливість, і навіть чинник болю. При цьому подібні «кнопки», на які намагаються натиснути управлінці, далеко не завжди викликають ефект очікуваного рівня, у всякому разі довгостроковий.

Керівнику, який вирішив вивчити аспекти мотивації персоналу, необхідно в першу чергу усвідомити два факти:

1. Співробітники – це люди, які нічим не відрізняються від свого начальника або інших управлінців

2. Люди, що працюють за наймом, підкоряються своєму керівництву тільки в силу обставин, що склалися, а також особистих мотивів.

Ці два фактори, є основоположними при побудові ефективної системи мотивації персоналу – одного з найважливіших моментів успішного робочого процесу.

Оставить комментарий

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *