менеджера по персоналу: Обов’язки І Компетенції

Зовсім недавно в Росії з’явився такий вид професії, як менеджери з персоналу. Їх функціональні обов’язки схожі з обов’язками інспекторів з кадрів, які займаються кадровим діловодством і стежать за дотриманням нормативних приписів Трудового кодексу. Менеджери з персоналу виконують такі самі завдання, але з більш широким спектром функцій. Головне їхнє завдання – це суміщення цілей і стратегії компанії з наявними людськими ресурсами, трудовим потенціалом та кваліфікацією. Менеджери з персоналу виконують весь цикл роботи з персоналом: від наймання персоналу і вивчення ринку праці до звільнення та відходу на пенсію. Менеджер з персоналу розробляє стратегії управління працівниками компанії, політику кадрів; відповідає за підвищення кваліфікації, необхідної спрямованості і рівня підготовки; визначає і прогнозує потребу у спеціалістах та робітничих кадрах, проводить аналіз кадрового потенціалу; проводить маркетинг співробітників компанії; підтримує співпрацю зі службою зайнятості; та ін

Обов’язки менеджера по персоналу

1. Аналіз ринку праці, донесення інформації керівництву організації про сформованих ситуаціях з кадрами і середньою заробітною платою.

2. Оперативний підбір та пошук фахівців для організації. Прогнозування потреб у працівниках. Розробка кадрового резерву.

3. Створення мотиваційної системи праці. Матеріальна мотивація повністю лягає на плечі керівництва організації, а нематеріальна – на менеджера по персоналу.

4. Менеджери з персоналу створюють і наглядають за корпоративною культурою. В їх завдання входить формування трудового колективу (колективна та особиста зацікавленість у кінцевому результаті праці, єдність умінь і методів у досягненні кінцевих цілей, соціально-психологічний клімат, особистісні і групові взаємини). Менеджери з персоналу займаються організацією соціально-психологічної та професійної адаптацією нових співробітників.

5. До однієї з найголовніших функцій менеджера по персоналу належить навчання кадрів. Турбота такого кадровика полягає в організації тренінгів, створенні курсів підвищення кваліфікації, навчальних семінарів.

6. Консультаційні послуги в сфері управління людськими ресурсами керівної ланки, підготовка звітності з потрібних питань.

Відповідно до визначеного нормативу, один кадровий менеджер необхідний для 70 співробітників компанії. Якщо в організації працює більше, ніж 100 чоловік, одного менеджера з персоналу не достатньо.

Якими професійними якостями повинен володіти менеджер по персоналу

1. На професійному рівні у такого менеджера повинні бути розвинені навички спілкування. Менеджер з персоналу проводить первинну співбесіду, тому такий кадровик повинен володіти індивідуальним підходом до претендентів на займану вакансію. Кожна людина, Перейдемо на співбесіду, нервує і може плутатися в словах. Завдання менеджера – зняти напругу і привернути до бесіди, виявляючи слабкі і сильні сторони претендента.

2. На кожне робоче місце кадровик становить спеціальну професіограму, щоб визначити якими професійними навичками і знаннями повинен володіти претендент.

3. Наявність соціально-психологічних знань для менеджера персоналу обов’язково. Таким способом він зможе створювати сприятливий клімат серед співробітників організації.

4. Не обійтися без знань діловодства та трудового законодавства.

Як бачите, на менеджера по персоналу покладені відповідальні завдання компанії. Від його професійних знань і умінь залежить розвиток компанії. Як відомо, на успіх організації впливають її співробітники.

Оставить комментарий

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *