Форум На корпоративних ресурсів, Або Даєш Життя На Сайті?

ФОРУМ НА корпоративних ресурсів,

АБО ДАЄШ ЖИТТЯ НА САЙТІ?

Ось уже кілька років Інтернет називають найпотужнішим знаряддям з необмеженим потенціалом, і ніхто з цим не сперечається. Дуже часто в повсякденних розмовах можна почути, що хтось отримав вкрай важливе електронний лист, розсилку якого-небудь сайту або побачив у мережі цікаву новину. Все це дозволяє назвати Інтернет «даром богів» для фахівців з паблісіті. [2, с. 142]

Вже перевірено на практиці, що події, що хвилюють велика кількість людей, широко коментуються рядовими користува-лями Інтернету в реальному масштабі часу. При цьому ступінь довіри сказаному неймовірно висока. [4, с. 310] Тому просування в мережі є невід’ємною частиною всієї рекламної компанії. Без перемоги на віртуальному фронті не можливо досягти перемоги на реальному. PR в Інтернеті – це максимальний результат за мінімальні затрати.

В якості цілей зв’язків з громадськістю в мережі можна виділити: формування лояльності, знайомство з торговою маркою, формування правильного іміджу. Крім того важливо для піару в мережі постійне спілкування на форумах, блогах, соц. мережах і чатах з метою «підігрівання цільової аудиторії». [3]

За даними опитування інформаційно – аналітичного центру Publicity серед найбільших компаній, що працюють в різних секторах економіки, інструменти PR по їх ефективності розподілилися наступним чином:

– участь у виставках і форумах

– в Інтернеті (новини, релізи, статті);

– PR-статті у спеціалізованій пресі;

– PR в мережі (соц. мережі, коментарі, форуми, блоги);

– PR заходи для клієнтів.

Зупинимося на позиції номер 4 – PR в мережі, який, як я вважаю, має довгостроковий ефект щодо обраної стратегії. Докладно розглянемо форум на корпоративному сайті, як комунікаційний канал.

Цілі форуму – підтримка клієнтів і формування інтересу до продукції або послуг. Також форум може містити розділ відповідей на типові запитання – FAQ. Даним розділах рідко приділяють багато уваги. Але це не правильно. Адже, як правило, питання однотипні про умови, гарантії, сертифікатах і на інші стандартні теми. Звичайно, всю інформацію можна розмістити на сторінках сайту, але її не завжди знаходять досить швидко або не знаходять взагалі.

Найважливіша мета форуму на сайті компанії – це підтримка інтересу відвідувачів до продукції або послуг, а також виховання лояльного відношення до компанії. Формувати купівельний попит набагато складніше. Але це завдання основна. Для її вирішення потрібно в першу чергу правильно згрупувати списки ваших форумів, щоб відвідувач міг відразу зорієнтуватися в наявності потрібних тем у тому чи іншому розділі. Якщо в кожному з розділів буде міститися інформація певної групи, то відвідувачі сайту зможуть швидше знайти потрібний форум і відповідь в ньому, або задати своє нове питання. А нові питання – це і є інтерес до послуг, купівельний попит і лояльне ставлення. Адже якщо запитують про послуги, значить, вони цікаві вашим відвідувачам, які є майбутнім можливими клієнтами.

Важливо давати більше кваліфікованих відповідей – це збільшує попит. В даному випадку величезну роль відіграє психологічний фактор. Так якщо ви готові безкоштовно консультувати тих, хто ще не є вашим клієнтом, то яким же відповідальним буде взаємовідношення з клієнтами компанії, які платять? І потім, чим більше на форумі повідомлень, тим (на думку споживача) більш успішна і авторитетна компанія. Це значить – її послуги затребувані. А попит в даному випадку формується виходячи з якості послуг або товарів. Якщо на форумі яскраво висвітлюються питання вашого ринку і на форум заходить багато відвідувачів, щоб ставити питання, значить у вас багато клієнтів і ви компетентні в своїй галузі.

Але всякому Чи сайту потрібен форум? Щоб це зрозуміти, треба відповісти на наступні питання: 1) кого ви будете об’єднувати? 2) мета цього або навіщо це потрібно?

Аудиторія будь-якого сайту – аж ніяк не знеособлена натовп, вона чітко структурується по ряду прозорих критеріїв. Розділення аудиторії на чітко окреслені групи (розрізняються своєю поведінкою на сайті) полегшує її подальше якісний і кількісний аналіз. Але ключова цільова аудиторія не завжди буде відповіддю на перше питання (кого ви будете об’єднувати?). Так, наприклад, якщо ви є постачальником послуг 1 – 2 рази на рік (скажімо організатор свят), то ваші клієнти готові говорити про що завгодно, але не про деталі оформлення приміщення або запальними запрошених артистів. Зате ті, хто надають суміжні послуги (наприклад, аеродізайнери або флористи) з великим задоволенням обміняються професійної корисною інформацією. І можливо ваше співтовариство виросте навіть в окремий проект! Мало кому цікаво рекламувати конкурента, але спільні проекти на галузевому порталі – інше питання.

У питанні постановці цілей розміщення форуму потрібно бути дуже конкретним. Як приклад того, навіщо це може бути потрібно можна привести наступну мету: залучення нових клієнтів за допомогою пошукових систем. Так змістовні форуми корисні не тільки для того, хто задав питання, але і для того, хто ще його не прочитав, тобто той споживач, хто прийшов на сайт по певному запиту в «пошуковику».

Буває так, що, не дивлячись на велику кількість живих дискусій на різні теми (у тому числі цікаві вам і актуальні для потенційних клієнтів), витрати на підтримку порядку і грамотні консультації сильно перевищують корисний коефіцієнт, тобто віддачу . У такому випадку форум потрібно безжально закрити, адже набагато краще відсутність такого майданчика для спілкування, ніж покинутий форум. Особливо якщо взяти до уваги те, що через спам на форумі весь комерційний сайт може піддатися санкціям з боку пошукових систем.

Таким чином, при ухваленні рішення організувати форум на корпоративному сайті потрібно задумати в його доцільності, відповівши на питання: 1) кого ви будете об’єднувати? 2) мета цього або навіщо це потрібно? Визначити готовність організації в обслуговуванні ресурсу, оцінити всі ризики. Чітко сформулювати цілі відкриття форуму та зіставити їх з реальними можливостями майданчика. Адже справа може складуться так, що витрачені зусилля на даний комунікаційний канал будуть на багато перевищувати отриманий ефект. Рішенням в подібній ситуації, можливо, стане перехід на інший майданчик (соціальні мережі, блоги, форуми інших компаній), де вже зібрана цільова аудиторія, і відкрити там свій розділ і це може виявитися набагато ефективніше. Варто також врахувати той факт, що навіть грамотно прораховані піар дії можуть дати абсолютно зворотний результат, адже зворотний зв’язок одержувача повідомлення не завжди передбачувана. Таким чином, з урахуванням усіх критеріїв, якщо немає об’єктивно видимих аспектів, щоб не відкривати форум, то варто спробувати даний комунікаційний канал. І, якщо раптом вийде так, що його використання виявиться не ефективним. Форум завжди можна закрити, при цьому, проаналізувавши, чому так вийшло. А отримані дані використовувати в подальшій роботі.

1. Як створити популярний і прибутковий форум [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.coolforum.ru/

2. Марконі, Д. PR: повне керівництво / Джо Марконі; пер. з англ. Д. Р. Геренава. Ю. П. Леонової; під заг. ред. Б. Л. Єрьоміна. М., 2007.

3. Семенов, А. Піар в Інтернеті. Пошуковий маркетинг. Все про розкрутку сайтів в пошукачах, 2011 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.marketingsearch.ru/article-piar_v_internete.html

4. Яффі, Д. Реклама: життя після смерті / Джозеф Яффе; Пер. з англ. Ю. Каптуревского. М., 2007

5. Public Relations [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://stanlykajurov.narod.ru/internetpr.htm

Головань Я.

Оставить комментарий

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *