Кожна рукодільниця знає, що коли чергова робота підійшла до кінця і картина завершена, настав час подумати про те, як оформити вишивку.

Якщо говорити про форму рамки для рукоділля, то при її виборі зазвичай враховується форма самої вишивки: кругла робота буде відмінно виглядати в круглому багеті, робота прямокутної форми – в прямокутному.

Але якщо з формою рамки визначиться не так вже складно, то як правильно підібрати її колір? Тут універсального рецепту не існує, адже кожна вишита картина індивідуальна, тому в цьому питанні можна керуватися тільки загальними рекомендаціями. Можна вибрати рамку того відтінку, який найбільш часто зустрічається в самій вишиванці або ж відтінити за допомогою рамки самий непомітний і маловикористовуваній колір.

Оформлення вишивки не таке вже просте заняття, як може здатися на перший погляд. Слід враховувати поєднання сюжету картини і стиль її рамки: вишивка на тему японського живопису буде чудово виглядати в рамці під бамбук, ікону-краще помістити в раму з благородного дерева, лісовий пейзаж – в стилізацію «під горіх». На превеликий жаль вишивальниць, вибір оригінальних готових рамок вельми обмежений, найчастіше вони представлені лише традиційними формами і відтінками, тому відшукати підходящу іноді буває досить складно. Часто для вишивки з нехитрою сюжетом використовуються так звані «flexi-hoops», що нагадують звичайні п’яльці. У такий рамочки-п’ялець зовнішнє кільце виконане із спеціального еластичного матеріалу, а замість стягуючого гвинта мається петелька, за яку по закінченні роботи рамку з картиною вішають на стіну.

Оформлення вишивки в багет в деяких випадках відбувається відразу, але іноді між картиною і рамкою розміщують спеціальний картон – «паспарту». Його цілком можна виготовити самостійно, для цього в кольоровому папері вирізають отвір, яке повторює форму вишитій картини. Правильно підібране паспарту здатне надати великий вплив на загальний вигляд роботи. Оформлення вишивки може стати вельми захоплюючим експериментом, якщо спробувати різні поєднання відтінків картини, паспарту і рамки. Однак багет або паспарту не повинні затьмарювати собою картину. Головне – гідності самої роботи, і оформлення вишивки ні в якому разі не повинно грати тут основну роль.

Що стосується використання скла при оформленні роботи, то тут також можуть бути варіанти. Звичайно, при використанні скла, вишивка дещо програє з точки зору фактури і обсягу, однак якщо роботу планується експонувати, то без скла просто не обійтися. На сьогоднішній день багетні майстерні пропонують кілька різновидів скла: звичайне, матове, музейне і крілекс. Якщо говорити про звичайний склі, то його основний недолік в тому, що воно відображає те, що відбувається навколо і має властивість створювати відблиски. Матове скло звичайно ж коштує трохи дорожче, але на ньому відблиски не з’являються, завдяки тому, що воно проходить спеціальну обробку. Але й у матового скла є один досить істотний недолік. На жаль, воно здатне надавати роботам розмитість, що значно погіршує їх зовнішній вигляд. Музейна скло абсолютно позбавлене всіх згаданих вище недоліків, але ціна його досить висока, тому такий варіант не завжди і не для всіх прийнятний. Крілекс – особливий вид безпечного матеріалу, при розбиванні якого не утворюються гострі осколки. Перед тим як помістити в багет скло, слід докласти його до вишиваної картині, і оцінити, як буде виглядати таке поєднання.

Оформлення вишивки може стати вельми захоплюючим заняттям, якщо підійти до цього процесу творчо і проявити трішечки фантазії.